español.. no problema..??? - Reisverslag uit San José, Cuba van Dorieke - WaarBenJij.nu español.. no problema..??? - Reisverslag uit San José, Cuba van Dorieke - WaarBenJij.nu

español.. no problema..???

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

25 Augustus 2006 | Cuba, San José

He mensen.
alweer een verhaaltje.. nu maar ff heel kort. Ik heb namelijk een medestander gevonden. Een student uit Honduras die hier ook een hele tijd verblijft en waar ik een beetje Engels mee kan kletsen. HIj leert me ook spaans, maar beter nog.. hij neemt me mee naar vrienden om te kletsen, bier te drinken (t lijkt wageningen wel!) en gisteren hebben we ook maar even ´normaal´ gedraaid voor het echte boerengevoel..
Aan het echte werk ben ik nog niet begonnen, maar dan kan ik mooi wat meer spaans leren. Hopelijk is mijn begeleider volgende week terug, want nu vraag ik iedereen of ze me naar een boerderij kunnen loodsen en wat kunnen vertellen en volgens mij worden ze daar aardig gek van.
Nou, volgende week meer interessante informatie. Oh, trouwens... er wordt niet alleen voor me gekookt, vandaag gaan ze ook mijn kamer schoonmaken!!! hihi, wat een leven!!

  • 26 Augustus 2006 - 22:14

    Marloes:

    hee dorieke! klinkt goed, die schoonmaak- en foodservice! ben je al naar het strand geweest? het moet daar supermooi zijn. veel plezier daar!
    x (your cousin from canada)

  • 27 Augustus 2006 - 10:57

    Helen:

    Hoi Dorieke, como esta?? Mijn Spaans is van een t.v.cursus van 30 jaar geleden, hablo un poco Espagnol, zal wel niet kloppen wat ik nu schrijf, mas soy contendo. Leuk deze site. Ik hoorde van Floris dat jullie nu pas onze kaart uit Cuba hebben gekregen. Het kan dus een maand duren als je iets stuurt, dan is email toch wel geweldig. Huub zit op het ogenblik in de Oekraïne, vlak bij Odessa en heeft het daar ook prima. Ik ben al weer twee weken aan het werk. Ik hoop dat je geniet en lekker gauw de dingen kunt doen die je wil doen. Als je een dib hebt, hier een tip. In Cuba hebben ze lekkere chocola, maar je moet wel de goede kopen. De Chrystal smaakt ook prima, maar drink het met mate.Groetjes Helen.

  • 28 Augustus 2006 - 15:23

    Anke:

    hee meis! wat een luxe hihi// hoop dat je snel aan de slag kunt en anders lekker de omgeving verkennen. Spaans leren op de markt schijnt altijd nog het beste te werken ;), Kijk je wel een beetje uit met tropische storm Ernesto in het vooruitzicht!
    xx Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 58312

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: