..en meer varkens!!! - Reisverslag uit Chittagong, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu ..en meer varkens!!! - Reisverslag uit Chittagong, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

..en meer varkens!!!

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

26 Januari 2005 | Bangladesh, Chittagong

niet alleen in Jessore varkens knuffelen; nu kan het ook in Chittagong!! Na 2 dagen bussen (oooohhhh ik kan echt niet meer stilzitten, dat merken de mensen hier in het internetcafe nu ook..) de hele afstand afgelegd en in het bangla en engels wat leuke gesprekken gevoerd. Morgen ga ik de overheids (!!) varkensboerderij bekijken. Stel je er niet te veel bij voor, meer dan 400 varkens zullen ze niet hebben en echte fokprogramma's oid zitten er ook niet in.. maar wel 40 families die er de kost mee verdienen, dus... een idee voor het verbeteren van de omstandigheden van de arme Kawra mensen! Ben erg benieuwd!
De laatste dagen heb ik al etend doorgebracht. Het was Eid, dus dat betekende veel familiebezoeken en dan moet je ook zoetigheid eten. Veel zoetigheid... minstens 5 kilo aangekomen en het ziet er niet naar uit dat dat nog verdwijnt, aangezien sporten en vrouwen hier niet als combinatie geaccepteerd wordt. Om niet al te veel te hoeven eten heb ik gevraagd of ik wat dingen kon zien. En wat valt er te beleven in een klein Bengaals dorpje; niks... Dus heb ik de sigaretten-, cement- en rijstfabriek bezocht. Toch wel interessant hoor; mensen die met zijn 6en in een kamertje slapen van 2x2meter zie je toch niet elke dag. En dan 24 uur per dag aanwezig zijn op je werkplek en geen vakantie. Dat voor een mager loontje en niet klagen hoor! Geweldig lieve mensen, wilden me alles laten zien... en zelfs eten geven! goed, mijn tijd zit er al weer op in het internetcafe. Meer info later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 58274

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: