we zijn er bijna... maar nog niet helemaal!!! - Reisverslag uit Jessore, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu we zijn er bijna... maar nog niet helemaal!!! - Reisverslag uit Jessore, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

we zijn er bijna... maar nog niet helemaal!!!

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

20 Februari 2005 | Bangladesh, Jessore

Over 10 dagen is het zo ver: tijd om dit geweldige land te verlaten en jullie allemaal weer terug te zien! Aan de ene kant dus erg pijnlijk (je fietst niet even heen en weer van NL naar BD), aan de andere kant natuurlijk weer geweldig om iedereen te zien!!! De laatste dagen ben ik bezig geweest om afscheid te nemen van iedereen in Jessore (overdag) en het afronden van mijn stage verslag ('s nachts). Ik zie er dus niet meer zo gezond uit (ook dankzij de minimaal 6 kg Bangla vetreserves die hier zijn gegroeid voor de komende barre, koude tijden in NL). Schrik daarom niet te erg als je me weer terugziet. Mocht ik ook de komende dagen nog overleven tussen al deze schurken (de regering vindt het hier te gevaarlijk voor me en wil me eigenlijk zo snel mogelijk het land uit hebben, dus momenteel hebben ze mijn visa niet verlengd en ben ik illegaal...), dan hoop ik jullie allemaal snel weer te zien!!!
De eerste gelegenheid zal zijn op het vliegveld, maar dan ben ik verrekkes brak en moe van een dag die 5 uur langer duurt en een nachtje slaap op de banken van Munchen (of zal ik gaan nachtsleeen met mijn backpack? ik hoorde dat het daar gesneeuwd had!!). Toch even mijn vluchtschema, zodat jullie niet ongerust worden als er een vliegtuig crashed tussen Bangladesh en NL (ze vliegen in BD nog met Fokkers van 26 jaar oud.. gelukkig ga ik met Emirates Airlines!!!).

Woensdag 2 maart 2005: (dagje Emirates Airlines; watch out rijke oliesheiks!)
9.35u (NL tijd 4.35u) vertrek Dhaka (snik snik...)
12.55u (NL tijd 9.55u) aankomst Dubai (mocht je nog iets duurs en gouds willen hebben; geef je keuze door en maak wat geld over)
16.15u (NL tijd 11.15u) vertrek Dubai
19.55u aankomst in Munchen (mocht je zin hebben in backpack sleeen, kom langs!!)

Daar blijf ik dan een nachtje om bij te komen van de ervaringen, alles even rustig te verwerken en mijn zonden te overdenken. Na 5 maanden in een Bengaals bed, zal een bankje op het vliegveld als een hemelbed slapen, maar ik moet niet te laat weer wakker worden, want:

Donderdag 3 maart 2005: (met ouwe vertrouwde KLM)
06.35u vertrek Munchen
en jaja, dan ben ik om 8.15u op Schiphol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niet te geloven dat zo'n afstand even in minder dan 30 uur overbrugd kan worden he?? Dus houd moed; de redding is nabij!

  • 20 Februari 2005 - 12:49

    Hanneke:

    goede terugreis en welkom thuis voor straks, bedankt voor de wijze waarop ik mee mocht luisteren met je reis. veel moed en inburgering in Holland gewenst. hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 58296

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: