Wist je dat? - Reisverslag uit Jessore, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu Wist je dat? - Reisverslag uit Jessore, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

Wist je dat?

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

25 Oktober 2004 | Bangladesh, Jessore

Wist je dat? Oftewel, de hoogte- en dieptepunten van Dorieke in de eerste dagen Bangladesh!!

• Peter en Almer elke dag een puntje kunnen lezen...
• Ze zo niet te veel informatie ineens zullen krijgen en het rustig kunnen verwerken 
• Er dan wel weer een nieuw verhaal is als ze bij het laatste puntje aangekomen zijn...
• Als je ‘hash’ koopt, je in Bangladesh thuis komt met een eend…
• Er regelmatig stroomstoringen zijn omdat er een te grote vraag is naar energie…
• Dit vrij apart is als je halverwege een roltrap staat en het ineens donker is…
• Je dan op de tast naar beneden moet naar ‘het licht’, aangezien de storing soms een uur duurt…
• Mijn wc op Bangladesh lijkt…
• Hij nl ook regelmatig overstroomt…
• Deze wc gelukkig wel een ‘gewone’ pot is...
• De ‘hurkwc’s’ nl erg vervelend zijn, aangezien het gat klein is en mijn kont groot 
• Ik bovendien na jaaaaren korfbal alleen in een mandje kan mikken, niet in een wc...
• Ik een eigen ‘bodyguard’ heb...
• Ik helaas groter en breder ben dan hem...
• Hij me helaas maar nauwelijks kan verstaan...
• Mijn ‘Bangla’ dankzij hem erg vooruit gaat...
• Mijn vingers al bijna permanent geel zijn van de rijst met kerriesaus...
• Mijn darmen dus ook, maar ze doen het nog steeds goed!!!
• 3 maal daags rijst me nu al wel verveelt...
• Er géén McDonalds in heel Bangladesh (130 miljoen mensen) is!!!
• Er 1 Pizzahut is in Dhaka...
• Ik in Jessore woon...
• Er een kakkerlak zo groot als een tampon (details voor geinteresseerde (biologen): merk: ob, size; normaal ) in mijn kamer zat...
• Hij niet met de tampon op de foto wou...
• Ik een pantoffelheld ben en m niet durfde te vangen...
• Ik nu nog steeds bang ben als ik mijn tas open doe...
• De ‘huisgenoten’ van hier ook al niet van Normaal houden...
• Dit genoeg is voor nu...
• Jullie binnenkort meer horen!!!

  • 25 Oktober 2004 - 12:42

    Erie:

    Wist je dat er overal waar  staat, eigenlijk een smiley moest staan....

  • 27 Oktober 2004 - 15:32

    Gert-Jan:

    lijkt me moeilijk overleven in bangladesh. hoe is het met de uitgaans gelegenheden/dranken?
    veel succes daar

  • 28 Oktober 2004 - 14:07

    Opa En Oma:

    We zullen maar geen uitgebreide rijsttafel voor je maken als je terug bent. Een kruimig aardappeltje, sperziebonen en een malse biefstuk? We missen je !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 58262

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: