Wow!! Dhaka!!! - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu Wow!! Dhaka!!! - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

Wow!! Dhaka!!!

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

02 Oktober 2004 | Bangladesh, Dhaka

Jaja, nog geen 2 uurtjes in Dhaka en al een computer gevonden! De reis heb ik dus overleefd en het huis waar ik de komende tijd verblijf is super-de-luxe! Een hele benedenverdieping voor mezelf! Binnenkort krijgen jullie meer info, ik ga niet te veel gebruik maken van de gastvrijheid van de mensen hier...Jullie nog ontzettend bedankt voor alle mailtjes, smsjes en kaartjes; echt superlief!!! Oh, als iemand dit leest, bel ff me moeder (040-8486560), en zeg ajb dat ze me kan bellen op het nummer 880-2-882-1582, zo hoef ik niet van hun telefoon gebruik te maken! doei doei!!!

  • 03 Oktober 2004 - 14:39

    Bram Peters:

    Hoi Dorieke, Je kent me niet, maar ik kwam na wat surfen op het net terecht op jouw site. Leuk dat je in Bangladesh zit. Ik ga 1 december naar Bangladesh en verheug mij er nu al heel erg op... Ik hou je site wel in de gaten voor de laatste nieuwtjes.

    Groet,

    Bram Peters

  • 04 Oktober 2004 - 17:40

    Moeder Van Dorieke:

    Hoi allemaal,
    Het telefoonnummer is aan mij doorgebeld en ik heb Dorieke aan de lijn gehad.Ze klonk, ondanks weinig slaap tijdens de reis, heel goed en ze was
    heel enthousiast!
    Aardige mensen, het eten vond ze lekker en de plaatselijke kleding had ze al gekocht.
    Vandaag 4 oktober is ze met prof. Mujbur Rahman naar Jessore gereisd.
    En probeert vast snel een
    computer te vinden, dan horen we weer meer.
    Zoals jullie zien, heb ik m.b.v. een nieuwe netwerkkaart ook weer internetverbinding gelukkig. Dorieke, Mams is weer online!
    Ik hoop snel weer iets van je te lezen.
    Coole site trouwens joh!
    xxx, Mam

  • 06 Oktober 2004 - 09:36

    T:

    Since I can't write in banga (or something like that) and dutch doesn't make any sense here ;-), lets just do it in engels:

    "Life is 2 days.... and carnival 3"
    Have fun
    Huge kisses and hugs
    pt@work.nl

  • 07 Oktober 2004 - 18:01

    Tjadine, Ma V. Dorieke:

    Voor alle ongeduldige nieuwsgierigen; berichten uit een tel.gesprek met Dorieke op 6 okt.:
    Ze is op ma. 4 okt. goed aangekomen in Jessore.
    Maar de pech is, dat de enige computer van de organisatie (GOUF) kapot is en er in Jessore (200.000 inw.) ook geen internetcafe is. Dorieke hoopt dat de computer uiterlijk maandag weer ok is en ze ons kan bijpraten. Namens haar nu: Ze is al naar een varkensbedrijf geweest (was interessant). Om met haar omgeving te kunnen communiceren, doet ze erg haar best op Bangla (de taal daar); want maar een enkeling spreekt wat engels. Dhr. Mujbur Rahman
    natuurlijk wel, inclusief flink accent! Ondanks 3 dagen al regen, is de temp. overdag ong. 33 en 's nachts ong. 22 graden. Dorieke vond het wel te doen. Ze krijgt 3x per dag rijst te eten; voor de afwisseling heeft ze de kokkin een keer een appel als lunch gevraagd!
    Maar ze zei dat ik op de site kon vertellen, dat het goed met haar ging.
    Morgen 8 okt. heeft ze hopelijk een leuke dag:
    ze gaat met mr. en mrs. Mujbur Rahman naar de bruiloft van een nichtje van hen.
    Tot zover wat nieuwtjes van Dorieke + de hartelijke groeten,
    ook van mij, Tjadine

  • 09 Oktober 2004 - 10:01

    Doevekke:

    voor allen die Dorieke goedkoper willen bellen kijk op TELEDUMP.NL of BELBOB.nl en tel uit je winst.
    Dorieke, als hierdoor je telefoon opeens roodgloeiend staat, SORRY
    Groet,
    Douwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 58273

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: