het land zonder MS Word... - Reisverslag uit Jessore, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu het land zonder MS Word... - Reisverslag uit Jessore, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

het land zonder MS Word...

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

24 Oktober 2004 | Bangladesh, Jessore

Leuk! Heb ik eindelijk de diskette bij me, hebben ze geen MS Word op de computer, zodat ik het document niet kan openen. Gelukkig is er wat hulp in NL, dus binnenkort kunnen jullie dan toch de info lezen. Nu dan maar even een ander berichtje.
Mijn maag is al een week van streek, niet omdat ik zo weinig eten krijg, maar juist veel te veel! De Moslims hebben nu Ramadan, maar dat betekent niet dat ze minder eten! In tegendeel; 's ochtends een flink ontbijt en dan om 18.00u 'ipta'. Dat betekent 2 borden vol met allerlei soorten zoetigheid. Dadels, bananen, suikergoed, rijst met suiker en kokonut en ga zo maar door. En omdat ik gast ben, krijg ik nog 2 keer zoveel. Waag het eens om wat te laten staan! Dan (4 uur later) gaan we nog eens leuk avondeten. Een bord vol met rijst, rund- en kippenvlees, dahl (is dat bekend in Nederland?), veel groenten en bananen etc. Ook minstens een bord vol. En omdat ik geen 'rodja' (overdag niet eten) heb, krijg ik overdag bij het bezoeken van de Hindoe bevolking ook nog eens veel zoetigheid! Hardstikke lief dat zelfs de armste mensen me voedsel willen geven, maar ik kan dat echt niet allemaal opeten! Dus nu heb ik gevraagd of de mensen van de office tegen alle mensen willen zeggen dat ik wel rodja hou, dan zien we na de Ramadan wel weer hoe het verder gaat... Misschien kan ik ook mijn teveel aan eten gaan verzamelen en het dan aan mensen geven die echt geen eten hebben. Soms kom ik op plaatsen waar mensen 5 dagen per maand niks eten, omdat er gewoonweg geen geld is voor eten...

  • 24 Oktober 2004 - 09:30

    Fleur:

    Haai Dorieke,
    Fijn dat je wat aan mijn info hebt gehad...toen ik wegging begon de ramadan net.....ik ben nu een week terug uit Bangladesh en moet nog wel wennen....Wat ga je nu precies voor opdracht doen in Jessore? En waar slaap etc? En heb je al wat salwar kameezen aangeaschaft?? Succes daar, groetjes Fleur

  • 25 Oktober 2004 - 20:02

    Opa En Oma:

    Lieve Dorieke,
    Zodra je weer terug bent zal ik een lekkere rijsttafel voor je maken! Of heb je liever heerlijke kruimige aardappelen met sperzieboontjes en een sappige biefstuk<? Of een boterham uit onze eigen broodmachine met roomboter en chocoladehagelslag? Jou kennende zul je het best redden!Geef maar veel aan al die mensen die niets te eten hebben, anders word je veel te dik. Veel liefs van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 58259

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: