.. hola Cuba! - Reisverslag uit San José, Cuba van Dorieke - WaarBenJij.nu .. hola Cuba! - Reisverslag uit San José, Cuba van Dorieke - WaarBenJij.nu

.. hola Cuba!

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

22 Augustus 2006 | Cuba, San José

jaja, daar ben ik dan! Het was toch een hele opgave om in Cuba een computer te vinden waar ik internet toegang op kreeg. Alles is zo beveiligd met wachtwoorden en zo voort! Maar goed. Ik zal even wat vertellen over mijn aankomst etc.
Met slechts een half uur vertraging kwam ik aan in Havana. Daar werd ik meegenomen door twee mannen (met een roos voor mij... ahhh) in een mega oude auto.. leuk!! Na een uur of wat waren we in San Jose en kreeg ik mijn kamer te zien. Veel groter dan die in Nederland en met eigen badkamer en twee bedden. Niets te klagen dus! Ook wordt er voor me gekookt, al moest ik dat wel ff zelf uitvinden, want ze kwamen het me niet aanbieden ofzo..
Ik had het geluk dat 8 families vakantie vierden in hetzelfde motel als mij en er dus veel feesten waren. Ze nodigden mij overal uit, dus goed voor mijn spaans oefenen en mooi als een echte veeteler aan de cervesa (bier). Helaas had ik niet echt veel te doen, aangezien mijn begeleider er nog niet is. Dus maar gaan wandelen. Veel koeien gezien en zelfs een lift terug gekregen van een oude man met een zijspan. Dat is wel heel gaaf hier, iedereen wil je meenemen als je langs de weg loopt en dat is ook heel normaal.
Vandaag dan eindelijk een computer gevonden en ook officieel een bezoekerspas voor het instituut waar ik nu zit. Hopelijk weet ik morgen wat ik mag gaan doen, anders maar in de bibliotheek duiken en nog meer spaans leren!

  • 23 Augustus 2006 - 11:00

    Floris:

    Hmmm.. Mannen met een roos. Je weet toch dat in Cuba iedereen soa's heeft, he? Maar mooi te horen dat je je vermaakt. PS was de man met zijspan knap? Niet dat ik paranoia ben hoor ;)

  • 23 Augustus 2006 - 11:08

    Roos:

    Heerlijk, wat romantisch...aankomst met een roos. Heb je vast veel aan mij gedacht deze dagen! Gaat verder alles goed daar? Wat eet je daar zoal? Dingen om jaloers op te zijn? Veel succes daar! Dikke kus je zusje

  • 23 Augustus 2006 - 15:38

    Hilde:

    Hola Guapa!
    klinkt goed dorieketje, wederom iemand die voor je kookt en lekker veel ruimte! Hoe gaat het met je spaans? Veel plezier!
    Besos en houdoe!

  • 23 Augustus 2006 - 15:41

    Coco:

    Hola Guapa,
    Como estas tu espanol ahora? Y como estas la comida? Me entiendes?????
    Tof hoor, lekker in het buitenland voor een paar maanden (okee, ik geef het toe, ben harstikke jaloers, zou zo met je willen ruilen (niet om de koeien hoor!)) geniet ervan en zorg goed voor jezelf d\'acuerdo?
    liefs ook van Douwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 58317

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: