Plannen voor de komende 2 weken - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu Plannen voor de komende 2 weken - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

Plannen voor de komende 2 weken

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

25 Januari 2009 | Bangladesh, Dhaka

Dag allen! Floris is veilig gelansd gisteravonds (-misdsdag voor jullie). Het is helemaal gewelsdig sdat hij hierheen is gekomen en nu Bangladsesh met eigen ogen kan zien! De cxomputer heeft wat problemen met het typen, vansdaar de s voor de d en de x bij de c. Ik heb gelimiteersd tijsd, vansdaar geen xcorrexctie, sorry.

Voor sde geinteresseersden een stukje over onze plannen voor sde komensde 2 weken. Vansdaag gaan we Dhaka bekijken en zien we wat vriensden van me. Morgenoxchtensd gaan we naar het westen, in dse buurt van Magura. Dsaar zijn versxchillendse projexcten aan sde gang en het is er erg mooi en sxchoon. Beter voor onze longen sdan sde smog in Dhaka ;) We hebben een luxe behansdeling, want gaan met sde auto erheen en hebben een flinke kamer voor ons tweeen. De 27e gaan we sde projecten bezoeken (o.a. palmsuiker winning, timmermannen, cxomputerxcursus en sxcholen voor arme kindseren). Dse sdag erna huren we een auto en gaan we naar Jessore, 60 km versderop. Daar kan Floris zien hoe ik geledsen heb; kousde sdouxches, roependse rixcksaw-rijsders, elke sdag 2x rijst eten... ahhh en sdat allemaal vrijwillig. 's Avonsds overnaxchten we bij vriensden in Khulna, dsus kunnen we ook nog een ritje in sde lokale bus maken (wel een beetje een goesde bus, sdie van 130 personen laten we even links liggen).

Dse dsag erna gaan we heel het lansd sdoor; van zuidselijk Khulna naar noorsdelijk Saidpur. Dat sduurt sde hele sdag en kunnen we mooi dse brownie sdie Floris gemaakt heeft opeten ;) Dse volgendse sdag gaan we sde grens over. Hopelijk lukt het allemaal zonsder problemen, ik hoor soms verhalen...Dsus tot sde 30e s misdsdags zijn we bereikbaar op nummer +88 0171-0875588. Daarna op een Insdia's nummer, maar sdie kan ik nog niet axchterhalen.

Op zatersdag 31 januari gaan we een safari maken in een Wilsdlife Park; op sde rug van een olifant zien we sdan hopelijk een hele hoop sdieren. En ansders is het leuk geweest om op sde olifant te zitten!! We blijven overnaxchten in het park en sde volgensde sdag gaan we terug naar Siliguri. Vanuit sdaar gaan we naar Darjeeling om thee te plukken, sde Mount Everest te zien (van een afstansd) en lekker te wansdelen.

Woenssdagavonsd 4 februari gaan we met sde naxchttrein van Siliguri naar Kolkata. We arriveren 5 februari in sde oxchtensd, sdus kjunnen mooi Kolkata bekijken dsie sdag. Dse sdag erna, 6 februari, gaat het vliegtuig al om 17.30u. We hopen een vliegtuig een sdag later te kunnen nemen, andsers moeten we 17 uur op het vliegvelsd in New Delhi dsoorbrengen. Tips om ons te vermaken gesdurensde sdie uren zijn welkom!
De 7e februari komen we om 20.30u aan op Sxchiphol als alles goesd is gegaan. Dan zijn inmisdsdels sde verjaarsdagen van Kirsten, Pieke en XCarla helaas voorbij, sdus alvast een hele goesde verjaarsdag gewenst!

• 25 Januari 2009 - 13:16

Corrine:

Heel veel plezier samen.

Liefs,
    Corrine

• 02 Februari 2009 - 06:44

Roos:

Haai Do! Je kunt in die extra uren alvast de verhalen van de hele maand opschrijven voor in het foto album! Ik kan niet wachten tot de foto's er zijn! Geniet nog even goed daar! Xxx

• 02 Februari 2009 - 12:28

Pake En Beppe:

Hallo Dorieke en Flores,

• 02 Februari 2009 - 12:37

Pake En Beppe:

Hallo Dorieke en Flores,
    het gaat bij mij wel eens even mis. Eerst heb ik je niet kunnen bereiken, omdat ik geen punt achter "Dorieke" had. Maar daar zijn we dus. Maar jij bakt er ook wel eens een "potje" van met je teksten. Dan krijgt de computer natuurlijk de schuld. Of bracht Flores je wat in verwarring? Flores, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wij wensen jou en Dorieke nog heel veel goede en gelukkige jaren toe. Maak er samen nog wat mooie dagen van in dat verre land en daarna een behouden thuiskomst toegewenst.

pake en beppe,
    jullie weten wel, die jongelui uit Goutum.

• 07 Februari 2009 - 12:37

Anke:

He dorieke en flors,
    inmidels alweer bijna thuis!! hoop dat jullie het goed hebben gehad, vast wel, klinkt fantastisch allemaal!
    Soms kun je om een hotel of een city trip vragen als je zo lang moet wachten. succes ;)
    liefs Anke
    ps Kom je de 14de naar Carla toevallig?

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!