voor vrouwen zonder (of met?) relatie - Reisverslag uit San José, Cuba van Dorieke - WaarBenJij.nu voor vrouwen zonder (of met?) relatie - Reisverslag uit San José, Cuba van Dorieke - WaarBenJij.nu

voor vrouwen zonder (of met?) relatie

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

02 Oktober 2006 | Cuba, San José

Aan de melige berichtjes op deze site te lezen zijn jullie wel weer toe aan een serieus verhaal. Dat is heel jammer, want dit weekend was alles behalve serieus... dus jammer, nog even wachten op het serieuze bericht. Ondertussen heb ik de Cubanen wat beter leren kennen en hier les 1 van 'Ken je Cubaan'

Wat bedoelt een Cubaanse man als hij zegt...
- dat hij met je op de foto wil: hij wil je geld na het maken van een foto
- dat hij Engels wil leren: hij wil een enorme inkijk in je decollete doordat jij je buigt over een Engels boek
- dat hij van blond houdt: hij houdt van blonde vrouwen in zijn bed
- dat hij wel 8 bier kan drinken: dat hij na 3 bier al niet meer kan tellen van zatheid
- dat hij niks van je wil: hij wil zeker wel wat van je, alleen weet hij nog niet wat...
- dat 2,5 maanden zonder vriend in een vreemd land wel lang is: dat hij al lang 3 andere schatjes had gehad en op dit moment voor jou ook wel een uitzondering wil maken en er nog een 4e (= jij) erbij wil hebben

Dit klinkt allemaal wel heel negatief, dus daarom ook wat goede punten van de Cubaanse man:
- hij staat altijd op als er geen stoelen meer zijn en er een vrouw aankomt, ook al heeft hij twee gebroken benen, kan ie door reuma zijn stok niet meer vasthouden en kan ie dus nauwelijks blijven staan
- hij schuift je stoel aan, houdt de deur open en wil altijd betalen in een restaurant
- hij geeft blonde vrouwen altijd een lift als ze langs de kant van de weg lopen
- hij wil altijd praten, zelfs over gevoelens (dit voor de gevoelige vrouwen onder ons die zo'n echte hollandse man hebben die niet praat...)
- hij knipoogt elke keer dat je m aankijkt en doet alsof je de enige vrouw ter wereld bent die zo ontzettend blond en leuk is (helaas doen ze het allemaal en weet je dus niet wie je moet kiezen, voor mij trouwens niet aan de orde, want ik denk maar aan 1 persoon ;) )

Dan kom ik toch tot de conclusie dat ik het hou bij mijn lekkere, lieve en leuke kerel in Nederland en nog zuchtend 5 weken naar alle stelletjes hier in Cuba kijk. Maar... er zijn Hollandse dames die anders denken en toevallig ben ik dit weekend een Cubaanse kerel tegengekomen die een Hollandse vriendin had en zowaar Nederlands leerde om voor haar naar Nederland te komen. Wat lief he? Dus.. niet gewanhoopt: als je de vorige (+ en -) punten leuk vondt, moet je vooral even langskomen. Ik ben er nog 7 weken en kan je aan een paar leuke exemplaren voorstellen! Binnenkort zal ik voor de Nederlandse heren de vrouwen eens observeren...

  • 03 Oktober 2006 - 11:30

    Floris:

    Aha, even kijken of ik me kan vinden in de eigenschappen die de cubanen zogenaamd zouden hebben boven de gezonde Nederlandse man als ik!
    - punt 1: als er iets slecht is als je reuma hebt dan is het zitten. Waarschijnlijk staan ze puur uit eigen belang. Ten tweede als ze beide benen in het gips hebben, kunnen ze hun benen niet bewegen, dus kunnen ze niet eens zitten.
    - punt 2: Als ik de deur open hou gaat het tochten. Daarbij zou ik wel willen betalen alleen heb jij altijd mijn portemonnee :D
    - punt 3: Nederlandse mannen geven blonde vrouwen ook altijd een lift, maar net als zij, alleen als hun vriendin er niet bij is.
    - in nederland zijn er genoeg homofiele kappers die je eens per week kunt opzoeken
    - hmmm.. Dit punt win jij, knipogen en zeggen dat je de enige bent doe ik alleen bij één persoon

  • 03 Oktober 2006 - 11:42

    Roemer:

    Die lieve Cubaanse man wil niet voor zijn vriendin naar Nederland komen, maar voor het geld, de vrijheid en omdat er daar nog 3 miljoen andere leuke blonde vrouwen rondlopen. Ik snap hem.

  • 03 Oktober 2006 - 18:35

    Anke:

    Fijn dat je nog steeds onze nuchtere veeteler bent en zeer adequaat door dit uiterlijk vertoon heen prikt en je zeer bewust bent van het in bezit hebben van niemand minder dan RIDDER FLORIS!

  • 03 Oktober 2006 - 21:25

    Je Zusje:

    Hai hai, tis tijd dat je weer terug komt hoor! Neem een paar cubanen mee voor mn verjaardag! Die kunnen prima mn was doen enzo! Of zijn ze daar niet zo goed in...? Verder klinkt t allemaal goed en moet ik misschien mn spullen maar gaan pakken om t allemaal eens van dichterbij te bekijken...

  • 05 Oktober 2006 - 12:19

    Dorieke:

    Wat een jaloerse taal van de mannen: hebben jullie het eerste stukje niet gelezen? Of voelen jullie je een beetje bedreigd?? De dames snappen het volgens mij beter (al moet je Cubanen niet je was laten doen, Roos, ze werken liever niet al te hard...: maar kom gerust kijken!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 877
Totaal aantal bezoekers 58319

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: