Waarom ik wel weer terug wil naar Nederland - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu Waarom ik wel weer terug wil naar Nederland - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

Waarom ik wel weer terug wil naar Nederland

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

26 Februari 2005 | Bangladesh, Dhaka

- Omdat mijn moeder me niet met rust heeft gelaten de afgelopen 5 maanden en me minimaal 1 keer per week een uur moest spreken over de telefoon
- Ze dat zal blijven doen totdat ik terugkom
- Mijn vader nu ook al begint te bellen, helaas wel op momenten dat de batterij van de mobiel bijna op is en de electriciteit uitgevallen...
- Mijn zusje allemaal spannende verhalen vertelt over haar studentenleven en het mijne niet meer zo studentikoos is momenteel (burka + verslag schrijven – alcohol = saai)
- Roos bovendien al 4 maanden een nieuw vriendje heeft die ik nog steeds niet gezien heb
- Mijn koffer nu vrij vol zit met inhoud van pakketjes en brieven die iedereen me heeft gestuurd (zoooooooo lief; echt super bedankt!!!) en er dus nog kadootjes bij moeten
- De Tota meiden verdorie hun stage al gepland hebben en hardstikke ver weg gaan of al over 1 maand vertrekken (ik kom vaker naar Utrecht, Kirsten!)
- Mieke zich al bijna een maand goed vermaakt in Zuid Afrika
- Ik Annemarie al 8 maanden niet gezien heb!
- Er allemaal leuke weekendjes waren gepland in de afgelopen 5 maanden en ik daar niet bij kon zijn
- Ik super benieuwd ben naar het Incoulata shirt!!
- Laura me geweldig op de hoogte heeft gehouden van de ontwikkelingen in Hoef 11B
- Het schijnbaar nogal stil is bij de 11Beez
- We daar met zijn allen eens iets aan gaan doen (zit de bierkoelkast nog vol? rijstewijn van de Marmas uit de Bandarbans alleen zal niet genoeg zijn om iedereen los te krijgen)
- Ik veel behoefte heb aan het pesten van afgestudeerde, blutte, biologen
- Almer en Mirjam papa en mama zijn en ik ze nog niet gefeliciteerd heb
- Als het aan financiele en morele support van mijn opa en oma zou liggen, ik hier nog jaaaren onderzoek zou kunnen doen
- De collegae van de NGO dat niet erg zouden vinden, omdat ze zo regelmatig etentjes krijgen op kosten van hen
- Mijn pake me zelfs een persoonlijk geschreven brief heeft gestuurd (vind ik echt supertof)
- De rest van de familie ook ontzettend met me meeleeft
- Mijn mailbox vol zit
- Dit vooral komt door de mails van ene K. Heijs
- Dit niet mijn vriendin Kirsten Heijs is, maar iemand beter bekend als 'KletsKlaas'
- Jullie nog wel meer over hem zullen horen (?!?)
- Ik ontzettend zin heb in de nieuwe vakken die ik zal gaan volgen
- En ik de docenten van Wageningen Universiteit even wil promoten, omdat ze zo'n soepele houding hebben wat betreft mijn late terugkomst
- Het weer tijd wordt voor een goed Veetelers 'stro en bier' feest
- Bovendien het ESK eraan komt en ik de helft van de Debalderinners nog niet ken
- Vele ballers ineens zijn gaan afstuderen en werken...
- Ze me wel zijn blijven mailen en ik hen maar een beetje terug (sorry...)
- Het tijd wordt voor een groot feest!!!
- Ik niet weet hoe veel geld er nog op mijn rekening staat...
- Het me ondertussen wel duidelijk is geworden hoe ontzettend veel ik van jullie hou!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 58314

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: