een weekendje toerist - Reisverslag uit San José, Cuba van Dorieke - WaarBenJij.nu een weekendje toerist - Reisverslag uit San José, Cuba van Dorieke - WaarBenJij.nu

een weekendje toerist

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

11 September 2006 | Cuba, San José

Nog helemaal plakkerig zit ik achter de computer. Wat is namelijk het geval: samen met Carla en Pieter (die helemaal naar Cuba zijn gereisd om een maand te toeristen!!) heb ik Havana verkend. Wow, dat was een goede ervaring! Pieter en ik zijn expert geworden op het gebied van een goede of slechte mojito en Carla heeft zowat alle cola en watersmaken wel eens geproefd. Verder hebben we een ´stam-restaurant´ (een soort macdonalds van Havana met goede pizza en soms goede hamburgers maar zeer slechte bediening, behalve dat 1 iemand er volgens Carla goed uitzag..). De wc van hotel Inglaterra, het mooiste hotel vind ik van Havana aan de buitenkant in ieder geval, is voor mij nu ook zeer bekend terrein, Carla en Pieter mochten gelukkig wel wat verder kijken, aangezien ze daar een kamer hadden.
We zijn geen musea ingeweest, want die waren allemaal dicht of te duur of niet interessant genoeg, maar we hebben we in de bieb van het capitolio gezeten en in veeeel restaurantjes! Heerlijk gegeten.
Oh jee, nu gaat het weer onweren (is elke avond), maar moet ik de computer sluiten. Beetje jammer, in ieder geval, het was echt een super leuk weekend en ik vond het heeeel gaaf dat Carla en Pieter gekomen zijn!! Dit is tevens een hint voor mensen die lekker bruin willen worden of in ieder geval plakkerig van de hitte van een stad: kom langs!! is leuk!!! tot later!

  • 11 September 2006 - 23:33

    Je Zusje:

    Ben super blij dat je zo'n leuk weekend hebt gehad! Ben je ook al begonnen aan je project? Dikke kus

  • 12 September 2006 - 06:50

    Linda:

    hey,

    klinkt erg leuk, maar toch niet echt communistisch. Ben je al in het rood? of ben ik nou erg bevooroordeeld over cuba?
    In ieder geval nog veel plezier... en euh.... krijgen we nog foto's?

    Groetjes

  • 12 September 2006 - 20:57

    Janus:

    Dag Dorus!

    Hoe is het nu? Ja ik schrok er een beetje van dat je ineens naar cuba was vertrokken. Het gaat helemaal goed met je lees ik zo. Dus veel plezier!! maar dacht laat die dorus maar ff wat horen. Begrijp dat het weer goed is en dat je al vloeiend spaans spreekt! Harstikke goed!
    Veel plezier nog en ik laat nog wel eens wat achter!!


    Groetjes Diane

  • 12 September 2006 - 21:21

    Dorieke, Alias Dorus:

    Leuk om al die berichtjes te lezen op mijn site! Voor de fanatieke mensch: foto's van hier. Dit keer kan het wel en hoeven jullie er dus niet 5 maanden op te wachten..!!!

  • 13 September 2006 - 09:27

    Mieke:

    Hey Dorieke,

    Ook wij gaan vanavond weer lekker 'plakkerig' worden (midweekwedstrijd).
    Verder is er weer de nodige nieuwe aanwas (merendeel vrouwelijk, waarschijnlijk door de lobby kwaliteiten van Wilmer) en kunnen we de introtraining geslaagd noemen.
    Heel veel plezier daarginds! Doe je ook wat aan je conditie? Je hebt tenslotte niet voor niet een basisplaats in de midweek?!

  • 13 September 2006 - 21:27

    Floris:

    Heej, leuke foto's! Paard ziet er nou ook niet uit of ie gewend is hard te werken.

  • 14 September 2006 - 12:55

    Mieke:

    Hey Doriekske,

    wat ben je al lekker bruin! Ziet er goed uit!

    Moet wel ff zeggen dat jouw paard niet kan tippen aan onze knol (was geen stoere knol, maar ben zijn naam ff kwijt) die onze huifkar heeft getrokken. Dit zag er toch iets sterker uit!

    Hier is alles nog hetzelfde. Druk bezig met de scriptie terwijl ik smachtend de zon bestudeer die buiten schijnt. Ik kijk al vol verlangen uit naar de mojito's die jij en Pieter voor ons gaan maken als jullie er weer zijn... Dan zal ik voor de chocola zorgen.

    Geniet ze nog! En heel veel groetjes voor Carla en Pieter.
    Xmieke

  • 18 September 2006 - 19:54

    Grandpère Et -mère:

    WE genieten van je verhalen en denken dat je je wel vermaakt. Wij zouden wel naar Cuba willen komen, maar weten niet of je melk- of pure chocola wilt hebben. Met hazelnoten of zonder? Zolang we dat probleem niet hebben opgelost, blijven we maar in Frankrijk. Wat leuk dat je al zo aardig spaans spreekt. Je kunt bij thuiskomst met de vrouw van oom Eep gaan babbelen. Zij spreekt het heel goed.
    We wensen nog een heel goede tijd in Cuba toe en hopen je gezond (maar super slank) in Nederland terug te zien.Veel liefs!!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 58387

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: