Veilig aangekomen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

04 Januari 2009 | Bangladesh, Dhaka

Meteen een berichtje uit Bangladesh. Ben gisteravond veilig aangekomen en nu op kantoor bij RIB in Dhaka.

Mijn oude telefoonnummer was helaas toch al bezet, dus heb ik een nieuwe gekregen. Als je me wil bellen, kan dat het beste op +88 0171-0875588. In India heb ik zelfs ook een simkaart, alleen weet ik het nummer nog niet. Die geef ik binnenkort nog door.

Het is weer echt als vanouds hier in Dhaka; veel file, veel smog en allemaal nieuwsgierige mensen. Erg bekend, voelt zelfs een beetje als thuiskomen.

Vandaag ga ik met een aantal mensen overleggen over welke projecten ik het beste kan filmen. Dan krijgen jullie een leuke documentaire als ik weer thuis ben. Morgen ga ik al om 6 uur 's ochtends weg met de bus. Wat een onmenselijke tijd, he? En dat tijdens vakantie...

Goed, jullie horen hopelijk meer als ik in Khulna en Jessore zit. (zoek maar op de kaart op waar dat is ;) )

  • 04 Januari 2009 - 08:37

    Annemarie:

    Wat een avontuur weer! Fantastisch dat je je zo inzet voor de bevolking. Veel succes! En vergeet niet te genieten van deze (werk)vakantie! x

  • 04 Januari 2009 - 09:31

    Corrine:

    Hoi Dorieke,

    Gelukkig weer veilig aangekomen. Hopelijk niet al te moe van zo'n lange reis.

    Geniet, buiten al je werkplannen om, ook van het zijn daar.

    Lieve groet,
    Corrine

  • 04 Januari 2009 - 10:32

    Willem:

    Ha Goed te horen dat het thuiskomen is. Ervaaar ik ook altijd zo. Geniet er maar zo veel mogelijk van. Ook van de zon... hier sneeuwt het nu.
    warme groet, Willem

  • 04 Januari 2009 - 22:05

    Helen:

    Ha Dorieke fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen. Heel veel (werk)plezier!

  • 05 Januari 2009 - 08:02

    Kees:

    Hoi Dorieke,
    Je bent al weer onderweg met de bus, dus dit lees je later. Fijn om te lezen dat je bent goed bent aangekomen en dat het als thuiskomen voelde. Geniet ervan.

  • 05 Januari 2009 - 10:03

    Rosanne:

    Fantastisch zeg! Veel succes daar en doe voorzichtig he! Ben heel benieuwd hoe je vrienden daar reageren als ze je weer zien!

    Dikke zoen

  • 05 Januari 2009 - 21:17

    Jeroen En Susan:

    Hey Dorieke,
    Goed om te lezen dat je weer helemaal op je plek zit! Geniet van je vakantie, groeten Jeroen en Susan

  • 06 Januari 2009 - 17:24

    Floris:

    Qua warmte mis je hier niks! De ijssterren stonden vanmorgen aan de binnenkant van de auto, en de kippen willen niks anders eten dan warme snert. Ben benieuwd naar de foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 58387

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: