jaja, toch een internetcafe in Jessore! - Reisverslag uit Jessore, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu jaja, toch een internetcafe in Jessore! - Reisverslag uit Jessore, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

jaja, toch een internetcafe in Jessore!

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

18 Oktober 2004 | Bangladesh, Jessore

hoi mensen! daar ben ik weer!
dit keer meer tijd om de berichten te lezen, ondanks dat ik weer in een internetcafe zit. De computer wordt in een Bengaals tempo gemaakt, dus dat kan nog wel ff duren... maar er is dus toch een internetcafe, dus niet getreurd, ik zal hier wel een vaste klant worden! Even een kort berichtje, ik ben weer vergeten om de diskette met de lange mail mee te nemen en mijn 'bodyguard' zit al 1,5 uur op me te wachten en wil niet van mijn zijde wijken. Daar is hij dan ook wel bodyguard voor, maar wat kan er nou gebeuren in een internetcafe denk je zo..
ik zal ff wat vertellen over de kleding die ik draag; de meeste tijd loop ik rond in een salwar kameez, een zeer wijde broek met een jurk eroverhen tot aan me knieen. En dan een sjaal om mijn boezem te bedekken, want die vormen mogen de mannen hier absoluuuut niet zien... ook heb ik een sari gekregen van de vrouw van mijn begeleider hier. Staat geweldig volgens iedereen, maar het is onmogelijk om fatsoenlijk in dat ding te bewegen! ik kan absoluut niet in een ricksaw komen en das wel een beetje jammer, want lopen met zo'n ding lukt ook al niet.. maar iedereen zegt dat het wel went na een tijdje, dus daar ga ik maar vanuit.
Helemaal eenzaam ben ik niet meer, de dochter van de huishoudster leidt me rond en laatst heb ik met haar vrienden naar Bangla muziek geluisterd en hebben we gedanst.. nou ja, zij dansten en wilden dat ik ook ging dansen, maar op die muziek kan ik dus echt niet dansen.. De volgende keer nodig ik hen wel uit en dan vraag ik of zij op de muziek van Normaal willen dansen... Het is ff wennen aan het leven hier, maar dat is ook wel erg interessant! Het eten is geweldig; de kippen/vissen koop je levend op de markt en worden ter plekke voor je geslacht. het eten voor het ontbijt/lunch/avondeten wordt elke keer apart gekocht en kost bijna niks. Ook word ik hier ontzettend verwend; de huishoudster kookt, wast, en doet alles voor me, dus ik heb ineens veeeel tijd over.. Nu is het ramadan en ik mag niet meedoen van de rest, omdat ik dat schijnbaar niet aankan.. onzin natuurlijk, maar we hebben een deal gesloten; ik eet geen lunch tussen de middag. Wel drink ik water en heb ik mijn ontbijt pas om 8 uur. Zij drinken en eten niet van5 uur 's ochtends tot 5 uur 's avonds.. dit was weer ff genoeg voor vandaag!
doei

  • 20 Oktober 2004 - 22:56

    Arie (11b):

    Hoi Dorieke, wat leuk om al zoveel verhalen te horen over Bangladesh. Je bent al een goede moslima aan het worden, zie ik! ;) Lukt het al een beetje met je project? In elk geval succes met alles. En ik hoop binnenkort weer van je te lezen hier!

  • 21 Oktober 2004 - 19:02

    Hanneke V.t.:

    ha meissie, klinkt echt orientaals, dat gebeuren. Maar het is mij niet helder wat je daar eigenlijk aan het doen bent, behalve heeeeeel orientaals. Ik hoop toch gauw een foto van jouw te zien in je kloffie. Verder hoop ik dat je geniet en vind ik het leuk van je avonturen te vernemen uit de eerste hand. tot hoors maar weer. het ga je goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 58343

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: