geen indiaantjes met nieuwjaar... - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu geen indiaantjes met nieuwjaar... - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Dorieke - WaarBenJij.nu

geen indiaantjes met nieuwjaar...

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Dorieke

30 December 2004 | Bangladesh, Dhaka

Gisteren een interessant verhaaltje over mijn project he? Helaas niet af kunnen maken en dat geldt niet alleen voor mijn mail… binnenkort zal ik dan toch Jessore verlaten en verder gaan met andere projecten. In Jessore was ik namelijk meer tijd aan het project verslagen lezen/maken en culturele events bekijken dan echt bezig met de studie en dat is niet zo goed. Dus nu zal ik meer tijd in Dhaka doorbrengen en andere projecten bezoeken. Er zijn namelijk nog zo veel interessante dingen te zien, kom ik achter!! Dan is het zonde om steeds in Jessore te blijven, al begin ik me wel een beetje te hechten aan de mensen daar…
Maar voordat ik ga zal ik nog even goed gaan zuipen met mijn bodyguard in de office om het nieuwe jaar te vieren!! We gaan ook armpje drukken, dus zet nu je geld maar in! Al het geld dat opgehaald wordt zal aan een goed doel besteed worden, dus wees niet te zuinig. ;)
Nieuwjaar vieren in India blijkt namelijk niet mogelijk te zijn; visum voor India is niet het probleem, wel om weer terug te komen in Bangladesh en momenteel heb ik door wat te slijmen bij een hoge officier toch een visum voor Bangladesh gekregen voor de komende 12 dagen. Dan kunnen we via de officiele, erg langdurige weg het officiele visum krijgen, zodat ik mijn 5 maanden vol kan maken.
Beetje jammer van alle moeite (en geld..) om een visum voor India te krijgen, maar ik heb er wat leuke ervaringen aan overgehouden. Wie heeft er namelijk ooit in de wachtrij met een Boeddhistische monnik over voetbal gediscussieerd? Nou, ikke wel dus! Ook kennen al de mensen me daar nu bij de ambassade en als ik aan kom lopen is het van “He Doriek, you’re looking khub bhallo today’ (betekent dat ik er goed uitzie). Dus het is bijna jammer dat ik er niet meer heen hoef...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorieke

En...ik ga weer terug naar Bangladesh! Het land dat een plekje in mijn hart heeft veroverd. Dit keer ga ik video's maken met de Kawra varkenshouders, om hun kennis met elkaar te laten uitwisselen over varkens houden en anderen bewust te maken van hun situatie. Die is dat ze 5 dagen per maand niks te eten hebben, geen toegang hebben tot microcrediet, hun kinderen niet naar school mogen en ze door iedereen vernederd worden omdat ze outcasts zijn. Dat moet anders!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 58417

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 07 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: